I 'The New Nancy' utforsker Jeff Karnicky hvordan dagens suksessfulle dagsstriper innen tegneserier er både fleksible og relaterbare. Han bruker Olivia Jaimes' 2018 gjenoppliving av den langvarige tegneserien 'Nancy' som et eksempel for å illustrere hvordan moderne tegneserier har tilpasset seg 2000-tallets teknologi og kultur. I dagens gig økonomi blir skapelsen av tegneserier en dynamisk prosess, der fleksible tegneserier må være tilgjengelige både for nett- og papirlesere. De må raskt fange lesernes oppmerksomhet. Tegneserieskapere som Jaimes må ikke bare fokusere på produksjonen av tegneseriene, men også på å bygge et publikum. Dette krever at de skaper en gjenkjennbar forbindelse til leserne. Mange av dagens tegneserieskapere utvikler en online persona for å engasjere leserne med spesifikke identiteter, tro og forventninger. Selve dette arbeidet kan danne et gjensidig fordelaktig bånd som resulterer i en vellykket dagsstripe, men det bærer også risiko for å bli problematisk, giftig og til og med farlig. Jaimes er dyktig på å dyrke en relaterbar personlighet.