Boken «The Business of Sustainability in Fashion» av Iva Jestratijevic er et must for alle som studerer mote, underviser i fagfeltet, eller er interessert i bærekraftig forbruk. Denne unike utgivelsen fokuserer på kritisk og kreativ tenkning rundt bærekraft i både bedrifter og forbrukere. Den fremhever de gjensidige utfordringene knyttet til bærekraftig praksis på en klar og forståelig måte. I en tid hvor bevisstheten om klimaendringer, overforbruk av deponi og bevaring av verdifulle ressurser vokser, fungerer boken som en innføring i de komplekse problemene vi står overfor, samt mulige løsninger. Lesere som ønsker å ta aktiv del i arbeidet for en mer bærekraftig fremtid, vil finne stor verdi i innholdet, ettersom det bryter ned komplekse temaer til mer håndterbare deler. For undervisere gir boken viktige innsikter og en klar vei til å hjelpe studenter navigere gjennom bærekraftens kompleksitet. Gjennom konkrete eksempler fra moteindustrien belyser den også sentrale teorier innen feltet.