I dagens digitale tidsalder, preget av en stadig voksende internettkultur, generativ kunstig intelligens og tilgjengelighet av terminkreksoppgaver, står studentene overfor fristelser til å jukse. Samtidig kan lærerne føle at de ikke klarer å følge med på utviklingen. I boken "The Opposite of Cheating Volume 4" tilbyr Tricia Bertram Gallant og David A. Rettinger en ny tilnærming som tar hensyn til realitetene i det tjueførste århundret. Målet er ikke bare å opprettholde akademisk integritet, men også å maksimere læringsmulighetene for studentene. Boken presenterer en positiv og fremtidsrettet visjon, basert på forskning, om hva klasseromsintegritet kan bety i en tid preget av generativ AI, både cyberspace og på campus. Forfatterne skisserer praktiske tiltak lærere kan benytte for bedre å forstå årsakene til juks, og hvordan man kan forebygge juks samtidig som man sikrer en økt læringsopplevelse og integritet. Bertram Gallant og Rettinger gir konkrete forslag til hvordan fakultetet kan revurdere samtalen om integritet, omfokusere undervisningen og studentenes engasjement mot læring.