UNIVERSITY OF PITTSBURGH PRESS

To Vote or Not to Vote

To Vote or Not to Vote

Produktbeskrivelse

Hva bestemmer om folk velger å stemme eller ikke? I boken "To Vote or Not to Vote" undersøker André Blais nøye de ulike faktorene som påvirker valgoppslutning på tvers av land og samfunn. Han vurderer hva som får mennesker til å ta steget og avgi stemme, eller til å holde seg unna valgurnene. Blais stiller spørsmål ved den rasjonelle valgmodellen, som har opplevd økt anerkjennelse i de siste tiårene, og som nå møter betydelig motstand. Gjennom en engasjerende og personlig tilnærming belyser han de ulike teoriene og litteraturen som omhandler dette komplekse temaet, og tilbyr overbevisende analyser og tester av de forskjellige synspunktene. En viktig styrke ved Blais' fremstilling er klarheten og den balanserte tilnærmingen til debatten som han presenterer. Ved å bruke nye datagrunnlag fra en rekke land kommer han til den konklusjonen at selv om den rasjonelle valgmodellen er et viktig verktøy—selv når den ikke helt forklarer virkeligheten—er det avgjørende å forstå de empiriske aspektene av stemmegivning.

Prishistorikk

Lavest
642 KR
Høyest
676 KR
Gjennomsnitt
660 KR
Median
656 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke UNIVERSITY OF PITTSBURGH PRESS
Navn To Vote or Not to Vote
GTIN/EAN/ISBN 9780822957348
Kategorier Bøker