Da andre verdenskrig nærmet seg slutten i 1945, og den kalde krigen begynte å tilspisse seg, startet de faglige organisasjonene som utgjorde Conference of Studio Unions (CSU) en tumultartet streik ved de største Hollywood-studioene. Dette tumultet eskalerte ytterligere da studioene svarte med å stenge ute CSU i 1946. Denne arbeidskonflikten utløste en intens redskrekk som ga studio-mogulene muligheten til å knekke fagforeningen og ta kontroll over produksjonsprosessen, noe som fikk vidtrekkende konsekvenser. I denne fengslende boken undersøker Gerald Horne motivene og handlingene til alle involverte parter for å avdekke den fullstendige historien om CSU-streiken og den påfølgende stengingen i 1946. Horne bygger i stor grad på primære kilder og muntlige beretninger for å dokumentere hvor lite 'trussel' det kommunistiske partiet faktisk utgjorde i Hollywood, selv om studioene effektivt brukte redskrekken til å undergrave fagforeningens makt, hindre filmstjerner i å støtte arbeiderne og bevise sin egen patriotisme. Horne avdekker også at, midt i tumultene, organiserte forbrytelser ble dypt forankret.