Bokbeskrivelsen av "Coming Attractions" tar for seg fenomener knyttet til filmtrailere, de populære forhåndsvisningene av kommende filmer som vises før hovedfilmene. Disse trailerne har i lang tid vært gjenstand for både ros og kritikk fra både filmelskere og kritikere. Noen hevder at de avslører for mye av filmen, mens andre mener at de ofte er mer underholdende enn selve filmene. Det er også påstander om at de kun viser de mest spektakulære øyeblikkene, og at de kan være misvisende. Likevel, uansett om man er en tilhenger eller kritiker, er det ett klart poeng: filmtrailere fyller alltid sin rolle i å tilby smakebiter av filmer som påvirker publikums beslutning om hva de ønsker å se. Med spredningen av trailere på videobånd, DVD-er og Internett er de nå mer tilgjengelige og innflytelsesrike enn noen gang tidligere. I denne banebrytende boka undersøker Lisa Kernan trailerens plass som en filmgenré, og gir en innføring i hvordan man kan tolke retorikken som brukes i filmtrailere. Kernan identifiserer tre hovedretoriske strategier som ligger til grunn for trailerne: appell til publikums interesse for filmgenrer, historier og/eller stjerner.