I 'Razabilly' bestemmer musikken og kulturen seg for å bryte med stereotype oppfatninger. Med vokaler preget av smerte og fortvilelse, og de dype tonene fra en upright bass, skaper en helhetlig opplevelse som trekker lytterne inn i rockabillyens verden. Denne musikksjangeren, vanligvis assosiert med hvite mannlige musikere fra 1950-tallet, har fått en ny vri i dagens Los Angeles, hvor det er Latinos og Latinas som hovedsakelig står bak produksjonen og konsumet av rockabilly. Men hva har fått disse 'Razabillies' til å engasjere seg i en subkultur som utenfor Los Angeles ofte oppfattes som et hvitt fenomen? Nicholas F. Centino, en intern fra den Los Angeles-baserte rockabilly-scenen, gir oss svar på dette gjennom sitt enestående arbeid. Med en kombinasjon av tiår med deltakende observasjon, personlige intervjuer og historisk forskning, utforsker han årsakene bak rockabillyens renessanse på 1990-tallet. Centino viser hvordan denne kulturen, som et uttrykk for arbeiderklassens fritid, gir Razabillies et fristed og en sosial arena i det isolerende bylandskapet. Dette varme og detaljerte portrettet av en subkultur som strekker seg langt utover sine tradisjonelle grenser, avdekker hvordan musikk og fellesskap kan gi en stemme til de som ønsker å finne sin plass i hjertet av storbyen.