Boken "Razabilly" tar leseren med inn i en fascinerende undersøkelse av rockabilly-musikkens uventede utvikling i Los Angeles, hvor tradisjonelt hvite mannlige musikere fra 1950-tallet har fått nye stemmer. Gjennom en kombinasjon av personlige observasjoner, dybdeintervjuer og historisk forskning, avdekker Nicholas F. Centino hvorfor Latinoer og Latinaer i dag i stor grad er produsentene og forbrukerne av denne sjangeren. Centino, som har vært en del av Los Angeles rockabilly-miljøet i over et tiår, stiller spørsmål ved hvorfor 'Razabillies' tiltrekkes av en subkultur som ofte betraktes som 'un-Latino'. Han viser hvordan rockabilly fungerer som en form for arbeidende klassefritid, hvor dette miljøet tilbyr et fristed og fellesskap i en storby som ofte føles fremmedgjørende. Med en nyansert fremstilling av rockabilly-renessansen på 1990-tallet gir Centino innsikt i hvor viktig denne kulturen er for identiteten og fellesskapet til Razabillies, og bidrar til en dypere forståelse av hvordan musikaliteten kan krysse kulturelle grenser.