Maria A. Smith gir en grundig oversikt over og genealogisk analyse av Revivalisme i dette verket. Hun undersøker hvordan ikonet av Revivalismen spiller en sentral rolle i å skape en kultur av delt forståelse blant Revivalister, og dermed også blant afrikanske jamaikanere. Watt Town, en møteplass hvor band fra ulike samfunn over hele Jamaica samles for å delta i samme praksiser, fungerer som et symbolsk hjemland der folk feirer sin afrikanske identitet og opprettholder den kollektive minnen til Revivalistene. Gjennom ulike uttrykksformer – visuelle, lydlige og bevegelsesmessige – dykker Smith ned i Revivalens ikonografi. Segl, symboler og fargebruk blir presentert som en representasjon av det mangfoldige bilderepertoaret som utgjør Revival-ikonografien. Forfatteren utforsker også Revival-kosmologi i ritualene og seremoniene, samt rommene skapt av seglene, som betraktes som liminale områder for gjennomføring av kulturelle fremføringer. Smith argumenterer for at denne ikonografien gjør det mulig for Revivalistene å tolke hendelser og ritualer på en ensartet måte over hele Jamaica.