UNIVERSITY OF TORONTO PRESS

Media Critique in the Age of Gillray

Media Critique in the Age of Gillray

Produktbeskrivelse

I slutten av 1790-årene skapte den britiske statsministeren William Pitt en krise i representasjonen ved å presse det britiske parlamentet til å frigi Bank of England fra sine forpliktelser om å konvertere papirnoter til mynt. Dette førte til at papir raskt ble assosiert med en form for grenseløs reproduksjon som truet med å dematerialisere solide legemer og erstatte dem med intetessensielle skygger. Boken 'Media Critique in the Age of Gillray' setter søkelyset på trykte bilder og grafiske satirer som ser på papir som grunnlaget for den moderne verden. Gjennom en grundig analyse av visuelle trykk fra kjente skapere som James Gillray, William Blake, John Thomas Smith, og Henry Fuseli, tar boken for seg utfordringene som reproduksjonsteknologiene stilte til tradisjonelle begreper om subjektiv agens. Joseph Monteyne viser hvordan papiraldelen på slutten av 1700-tallets grunnleggende struktur banet vei for den vektenøse produksjonen til dagens digitale medier. Boken er både engasjerende skrevet og rikt illustrert, og kaster lys over samspillet mellom papir som medium og dets innvirkning på vår forståelse av virkelighet og representasjon.

Prishistorikk

Lavest
655 KR
Høyest
697 KR
Gjennomsnitt
671 KR
Median
669 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke UNIVERSITY OF TORONTO PRESS
Navn Media Critique in the Age of Gillray
GTIN/EAN/ISBN 9781487527747
Kategorier Bøker