UNIVERSITY OF TORONTO PRESS

The Bias of Communication

The Bias of Communication

Produktbeskrivelse

«The Bias of Communication» er en av de mest innflytelsesrike bøkene som noensinne er publisert i Canada. Harold A. Inniss verk har vært avgjørende for å omforme vår forståelse av historie, kommunikasjon og medieteori. Første gang utgitt i 1951, består denne mesterlige samlingen av essays av utforskninger av forholdet mellom et samfunns kommunikasjonsmidler og samfunnets evne til å opprettholde kontroll over sin egen utvikling. Innis analyserer politiske og økonomiske krefter i lys av sosiale endringer, samt hvordan kommunikasjonen bidrar til opprettelsen av både gamle og moderne imperier. I et essay skrevet for denne nye utgaven, undersøker Inniss biograf, Alexander John Watson, hvorfor Innis, på høyden av sin suksess som økonomihistoriker, begynte å forske på nye områder knyttet til kommunikasjon og imperium. Watson belyser også hvordan Marshall McLuhans tolkninger av Innis har påvirket og avpolitiskgjort Inniss arbeid. «The Bias of Communication» er i dag like viktig som da den ble utgitt første gang, og er et uunnværlig lesestykke for alle som ønsker å forstå samspillet mellom kommunikasjon og samfunnsutvikling.

Prishistorikk

Lavest
305 KR
Høyest
318 KR
Gjennomsnitt
312 KR
Median
312 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke UNIVERSITY OF TORONTO PRESS
Navn The Bias of Communication
GTIN/EAN/ISBN 9780802096067
Kategorier Bøker