Hvordan vin har transformert tibetansk landskap og liv. I boken "Crafting a Tibetan Terroir" utforskes hvordan konseptet terroir, hentet fra fransk vinkultur, bidrar til å skape nye former for etno-regionale identiteter og landsbylandskap gjennom produksjon av tibetansk vin som en handelsvare. Plassert i den sino-tibetanske grenseområdet, som av den kinesiske regjeringen har fått navnet 'Shangri-La' for å fremme turisme, skildrer boken hvordan vitikultur endrer både landskap og livsgrunnlag i denne raskt utviklende internasjonale etno-reisedestinasjonen. Fra innføringen av vinmarker av franske og sveitsiske katolske misjonærer på 1800-tallet, som produsert sakramental vin, til kommersialiseringen på 2000-tallet, dokumenterer denne etnografien hvordan tibetanere tilpasser seg modernitet i lys av økonomisk utvikling på sine egne premisser. Dessuten gir boken innsikt i Kinas hastige inntreden i det globale vinmarkedet, og belyser dermed de komplekse forholdene mellom tradisjon og modernisering.