Boken "Korean Pop Culture beyond Asia" utforsker den bemerkelsesverdige dynamikken i tverrkulturell involvering med koreansk media, som har opplevd en eksplosiv vekst i popularitet på global basis det siste tiåret. Fenomener som BTS, som har fylt stadioner over hele verden, og filmen "Parasite", som fikk rekordstore kritiske anerkjennelser, vitner om dette. TV-programmer som "The Masked Singer" og "Single’s Inferno" har blitt virale suksesser, mens KCON-festivalene gir fans muligheten til å oppleve ikke bare media, men også koreansk mat, kosmetikk og mote. I denne samlede utgaven blir det undersøkt hvordan fans fra ulike kulturelle og rasemessige bakgrunner interagerer med koreansk media i sine egne lokale kontekster. Gjennom essayene får leseren innblikk i komplekse transculturelle forbindelser, konflikter og forhandlinger. Boken dykker ned i hvordan folk skaper mening fra, og utvikler sine tilknytninger til, koreansk TV og musikk. Videre analyseres koreansk populærkulturs innflytelse på publikums fantasier, ønsker og drømmer. Temaer som TikTok som en arena for asiatiske fetisjeringer, Black YouTubers' reaksjonsvideoer til K-pop, og oppfatningen av koreansk kultur blir kritisk vurdert.