Boken 'Bandits, Misfits, and Superheroes: Whiteness and Its Borderlands in American Comics and Graphic Novels' gir en grundig analyse av hvordan amerikanske tegneserier har vært preget av en hvit supremacistisk kultur helt fra begynnelsen av. Forfatterne utforsker hvordan superhelter og tegneserier ikke bare er produkter av hvithet, men også fungerer som både signaler til og skjulesteder for denne kulturen. Selv når skapere og forlag har forsøkt å fremme en antirasistisk agenda, har deres innsats ofte blitt svekket av en manglende bevissthet rundt egen hvithet og de ideologiske fordommene som følger med. Gjennom grundige vurderinger av bransjens mest kjente figurer, som Jerry Siegel, Joe Shuster, Jack Jackson, William Gaines, Stan Lee, Robert Crumb, Will Eisner og Frank Miller, belyser Benson og Singsen hvordan selv de mest ærverdige skaperne har blitt fanget i racisme som er dypt forankret i deres fortellinger, uansett hvor gode intensjoner de måtte ha. Boken gir en nøktern vurdering av disse skaperne og deres rolle i å opprettholde rasistiske perspektiver gjennom tegneserienes historie.