Boken "Bandits, Misfits, and Superheroes: Whiteness and Its Borderlands in American Comics and Graphic Novels" utforsker hvordan amerikanske tegneserier fra sine tidligste dager har speilet den hvite overlegenhetskulturen de oppsto i. Tegneserier og superhelter representerer ikke bare underholdning, men også komplekse symboler for rasemessige problemstillinger. Dette verket viser hvordan selv når skapere og forlag har forsøkt å fremme en antirasistisk agenda, har deres innsats ofte blitt svekket av en manglende bevissthet om egen hvithets innflytelse og det ideologiske bagasje som følger med det. Selv de mest bejeublete skikkelsene i bransjen – som Jerry Siegel, Joe Shuster, Jack Jackson, William Gaines, Stan Lee, Robert Crumb, Will Eisner og Frank Miller – har ikke klart å distansere seg fra den underliggende rasisme i sine fortellinger, til tross for gode intensjoner. Benson og Singsen gir en grundig vurdering av disse skaperne og deres rolle i å opprettholde rasisme gjennom tegneserienes historie.