Denne aktuelle boken tar for seg vurdering, håndtering og forebygging av utbrenthet innen høyere utdanning. Mange akademikere beskriver hvor travle, overveldede og stressede de er, og disse egenskapene blir ofte ansett som et slags kvalitetsstempel i en kapitalistisk kultur som setter produktivitet høyere enn alt annet. For mange kvinner i høyere utdanning går imidlertid tretthet og stress mye dypere enn den vanlige slutten av semesteret. Utbrenthet, et mentalt helseproblem som oppstår som følge av kronisk stress på arbeidsplassen, er utbredt i høyere utdanning, spesielt i en patriarkalsk og produktivitetsfokusert kultur. I denne unike boken, spesielt rettet mot kvinner i akademia, trekker Rebecca Pope-Ruark, PhD, på sine egne erfaringer med utbrenthet, samt møter med fakultetet i ulike stillinger og karrierestadier, intervjuer med coacher og pedagogiske utviklere, og omfattende sekundærforskning for å takle og redusere utbrenthet. Pope-Ruark presenterer fire pilarer for å bygge motstandskraft mot utbrenthet for akademikere: hensikt, medfølelse, tilknytning og balanse. Hver kapittel inneholder gjenkjennelige og relaterte innhold som kan hjelpe lesere med å identifisere og håndtere sine egne utfordringer.