Using Randomised Controlled Trials in Education av Paul Connolly, Andy Biggart, Sarah Miller, Liam O'Hare, Allen Thurston
Produktbeskrivelse
Bruken av randomiserte kontrollerte forsøk (RCT), som primært er et verktøy innen medisinsk forskning, er et svært omdiskutert tema innen utdanning. Denne boken undersøker de kontroversielle aspektene ved RCT-er i utdanningssektoren og belyser både mulighetene og fallgruvene for metoden. Forfatterne, som har omfattende erfaring med å gjennomføre RCT-er og er tilknyttet Centre for Evidence and Social Innovation (CESI) ved Queen’s University i Belfast, gir en inngående og praktisk innføring i bruken av randomiserte kontrollerte forsøk innen utdanning. Ved å bruke reelle datasett gir kapitlene leseren den nødvendige kunnskapen og ferdighetene for å kunne planlegge, gjennomføre, analysere og rapportere om et RCT. Temaene som dekkes inkluderer: · Trinn-for-trinn veiledning om datanalyse · Hvordan vurdere påliteligheten og gyldigheten av resultater · Råd om å balansere kravene fra ulike interessenter. Boken er et essensielt verk for masterstudenter og mer erfarne forskere, samt lærere og pedagoger som ønsker å heve sin kompetanse.