UX Writing av Jason C.K. (Texas Tech University USA) Tham, Tharon (Clemson University USA) Howard, Gustav (Central Michigan University USA) Verhulsdon
Produktbeskrivelse
Denne fleksible læreboken gir en integrert tilnærming til UX-skriving og gir både studenter og fagfolk de essensielle prinsippene og metodene som kreves for å lykkes med skriving innen brukeropplevelse (UX). Hovedmålet med UX-skriving er å skape brukervennlig og tiltalende innhold som øker brukerengasjement og forretningsvekst. Boken lærer forfattere hvordan de kan produsere innhold som hjelper brukerne med å utføre ønskede oppgaver, samtidig som den ivaretar forretningsbehov. Den bygger på prinsipper fra brukersentrert design, innholdsstrategi, kunstig intelligens (AI) og digitale markedsføringsmetodologier, sammen med praksiser relatert til UX. Ved å kombinere skriving som en form for design med design som en form for skriving, gir boken et nytt perspektiv på undervisningen i teknisk kommunikasjon, hvor UX-design og skriving er sammensmeltet for å oppnå effektive og ønskelige resultater. Boken skisserer de nøkkelprinsippene og teoriene for å skrive brukersentrert innholdsdesign, og er en grunnleggende lesning for studenter og tidlig karriere-profesjonelle innen feltet.