Andreutgaven av 'Varehandelsledelse' tar for seg den stadig viktigere kunde- og handleopplevelsen i en tid preget av digitalisering. Boken drøfter hvordan utviklingen av kommunikasjon og salg gjennom flere kanaler stiller nye krav til dagens handelsledere. Etter en grundig markedsorientering, dykker den ned i elementer som sortimentsopplevelse, inkludert de egne merkene til kjedene, prisopplevelsen samt lokaliseringsopplevelsen som påvirker kjøpsbeslutningen. Arbeid med personalledelse og kundeservice får en selvstendig del i boken, der rekruttering, kompetanseutvikling og motivasjon for både medarbeidere og ledere utforskes. Serviceopplevelse og salgsopplevelse er sentrale temaer. Videre tar boken opp hva som skal til for å forme en moderne butikk, med særlig fokus på bruk av digitale medier. Flerkanal-, krysskanal- og omnikanal varehandel blir grundig analysert i sammenheng med kjøpsprosessen. Visuell kommunikasjon og interaksjoner mellom fysiske butikker og nettbutikker belyses også. Som i førsteutgaven presenteres viktige nøkkeltall for styring av virksomheten, med fokus på svinnforebygging og implementering av tiltak. Hvert kapittel inkluderer relevante øvingsoppgaver, og boken gir en helhetlig forretningsforståelse, med mål om å fremme en markeds- og kundeorientert tilnærming.