I en tid der tradisjonelle profesjonelle tjenestebedrifter i økende grad ser til 'produktifisering' som en strategi for vekst, er det avgjørende å forstå de potensielle fallgruvene ved denne tilnærmingen. Boken "Productize" retter søkelyset mot de 'Syv fatale feilene' som ofte begås når man prøver å implementere en produktstrategi. Forfatterne gir en detaljert veiledning for hvordan man kan unngå disse feilene, og tilbyr en praktisk spillebok for ledere av profesjonelle tjenestebedrifter som ønsker å akselerere sin vekst på en vellykket måte. I mange tilfeller befinner selskaper som leverer høytilpassede tjenester seg ute av komfortsonen når det gjelder utvikling og kommersialisering av nye produkter. Dette krever ofte at organisasjoner omorganiserer sine tanker om hvordan de jobber og hvordan de skaper verdi for kundene. Endring skjer ikke over natten, og "Productize" gir innsikt og eksempler fra virkeligheten, med historier fra ledere innen profesjonelle tjenester, som illustrerer de utfordringene og mulighetene som følger med produktifisering.