I boken "Everything, All the Time, Everywhere" tar Stuart Jeffries oss med på en fascinert reise gjennom historien til en idé som har vist seg å være både farlig og innflytelsesrik. Fra tidlig på 1970-tallet fram til i dag, utforsker Jeffries hvordan kulturelle og sosiale fenomen har formet samfunnet vårt. Gjennom en levende og varierte fortelling, blir vi introdusert til en rekke ikoniske figurer og hendelser, inklusiv David Bowie, Madonna, og de drastiske konsekvensene av Pruit-Igoe-demoleringen. Han drøfter også concepts som post-fordisme, uttrykt gjennom kunstneren Jeff Koons' berømte verk 'Rabbit', og tenkere som Deleuze og Guattari, samt politiske forandringer som Nixon-sjokket og Margaret Thatchers lederskap. Jeffries illustrerer hvordan vi som samfunn i dag i stor grad er blitt vant til å forholde oss til politikken som forbrukere fremfor borgere. Politikk har blitt kommersialisert, der politikerne møter oss som kunder som de må tilfredsstille. Dette har ført til en kollektiv følelse av 'kjøpers anger'. Boken stiller det essensielle spørsmålet: Kan vi, i en verden der alt er tilgjengelig, forvente annet enn en overfladisk tilnærming til samfunnslivet? Gjennom denne rike innsikten inviterer Jeffries leserne til å reflektere over vår plass i en stadig mer kommersialisert virkelighet.