Boken "Everything To Play For" stiller spørsmål ved om videospill kan oppnå egalitære mål, i stedet for å bidra til hyper-materialistiske og reaksjonære agendaer. Forfatteren Marijam Did, som har erfaring fra bransjen, kombinerer kulturteori og materialistiske kritikker med lettfattelig språk og personlige anekdoter. Dette gjør at både nybegynnere og erfarne spillere kan kjenne seg igjen. Gjennom en reise fra innovasjonene bak Pong og Doom, til de komplekse flerspiller- og narrativdrevne spillene, belyser Did de mangfoldige historiene fra spillfellesskapene og de politiske aktørene som organiserer seg innen dem. Et viktig fokus i boken er også de som lager spillene, der Did avdekker de brutale prosessene som kreves for å bringe titler til publikum. Videospillindustrien, som nå er større enn film- og musikkindustriene til sammen, har bevist sin evne til å utfordre status quo. Med et rikt utvalg av eksempler argumenterer Did for en nyansert forståelse av spillens innflytelse, slik at denne ekstraordinære kraften kan brukes til det gode.