Visible Learning av John (University of Melbourne) Hattie
Produktbeskrivelse
Denne unike og banebrytende boken er resultatet av 15 års forskning og sammenfatter over 800 metaanalyser om faktorer som påvirker læring hos skoleelever. Den bygger en historie rundt kraften som ligger i lærerne, tilbakemeldinger, samt en modell for læring og forståelse. Forskningen involverer millioner av elever og representerer den mest omfattende evidensbaserte studien av hva som faktisk fungerer i skolen for å forbedre læringen. Boken dekker områder som innflytelsen fra elevene selv, hjemmet, skolen, læreplaner, læreren og undervisningsstrategier. En modell for undervisning og læring utvikles med utgangspunkt i konseptet synlig undervisning og synlig læring. Et hovedbudskap er at hva som fungerer best for elevene, er likt hva som fungerer best for lærerne - nemlig vektlegging av å sette utfordrende læringsmål, være tydelig på hva suksess betyr, og fokusere på læringsstrategier for å utvikle en konseptuell forståelse av hva både lærere og elever vet og forstår.