Visible Learning: The Sequel av John (University of Melbourne) Hattie
Produktbeskrivelse
Da den opprinnelige boken 'Visible Learning®' ble utgitt i 2008, forvandlet den seg raskt til en fenomenal suksess. Etterspørselen etter boken var uten sidestykke; den ble utsolgt på kort tid og ble ansett av TES som en oppdagelse av 'undervisningens hellige gral'. Nå er John Hattie tilbake med dette banebrytende verket i form av en oppfølger. Forskningen som ligger til grunn for denne boken bygger på mer enn 2 100 meta-analyser, som er mer enn det dobbelte av det som ble brukt i den originale utgaven. Disse analysene omfatter over 130 000 studier og involverer mer enn 400 millioner studenter fra hele verden. Men dette er mer enn bare en ny utgave – det er en oppfølger som fremhever den store fortellingen. Boken tar et helhetlig blikk på implementeringen av Visible Learning i skolene, hvordan konseptet har blitt forstått og noen ganger misforstått, samt hvilke retninger fremtidig forskning bør ta. 'Visible Learning: The Sequel' gjentar forfatterens ønske om å gå utover å heve kravene til hva som fungerer, til å vurdere hva som fungerer best, ved å stille viktige spørsmål som: Hva er den nåværende grammatikken for undervisning?