Visualising Language Students and Teachers as Multilinguals
Produktbeskrivelse
Boken "Visualising Language Students and Teachers as Multilinguals" fremmer bevisstheten om flerspråklighet, slik den oppleves subjektivt av de som er involvert i språk- og lærerutdanning. Denne publikasjonen responderer på den økende interessen for flerspråklig praksis og visuelle tilnærminger, og den utvider metoderepertoaret innen språkpedagogikk, fra tradisjonell lingvistikk og verbal kommunikasjon til visuell representasjon. Kapitelne, skrevet av aktive språkpedagoger og lærerutdannere, undersøker flerspråklighet gjennom visuelle metoder i varierte kontekster. Ved å benytte sosial rettferdighet som en transformativ ramme, belyser de eksisterende skjevheter, ulikheter og språklige hierarkier i skoler og lærerutdanning, samtidig som de fremmer respekt for språklig og kulturell diversitet. Boken illustrerer hvordan visuelle metoder kan brukes til å rekonstruere individers flerspråklige historier, identifisere nåværende språkideologier og støtte læreres faglige utvikling ved å visualisere fremtidige profesjonelle identiteter.