I ''Respekten for Mennesket'' utforskes den innflytelsesrike ledelsesfilosofien som ble utviklet av Toyota etter andre verdenskrig, en tilnærming som i dag er kjent verden over som Lean. Denne metoden har funnet veien til en rekke bransjer, inkludert sykehus, skoler og ulike typer virksomheter, som alle søker å oppnå de fantastiske resultatene som Toyota og andre har hatt suksess med. Likevel opplever mange organisasjoner at de ikke når opp til de ønskede resultater. En av de største hindringene er manglende involvering av medarbeiderne i forbedringsprosessen. Ofte er det en utfordring for ledelsen å forstå og etterfølge prinsippet 'respekten for mennesket'. I denne boken får leserne et unikt innblikk i Scania, en bedrift kjent for sin suksess med å implementere Lean og engasjere sine ansatte. Gjennom virkelige historier og eksempler får du en dypere forståelse av hva som kreves for å innføre denne innovasjonsmetoden på en meningsfull måte. Oppdag hva som ligger bak Scania sin fremgang, og lær hvordan du kan overvinne utfordringene i din egen organisasjon.