I denne lettleste og informative boken gir VW-ekspert Richard Copping en dypgående innsikt i historien til en av verdens mest populære biler - VW boble. Med utgangspunkt i sin unike erfaring som forfatter av flere bøker om VW, avdekker han hemmelighetene bak boblens suksess. Ideen om å lage en rimelig, men pålitelig masseprodusert bil viste seg å være en strålende beslutning. Den kontinuerlige forbedringen av modellen, i stedet for drastiske endringer, bidro til at boblen raskt ble et ikon. Copping analyserer også de vellykkede markedsføringsteknikkene som spredte produksjonen av boblen og dens popularitet over hele verden, inkludert fjerne land som Brasil, Sør-Afrika og Australia. Under ledelse av den geniale Heinz Nordhoff sørget Volkswagen for at produksjonen av boblen var rask, effektiv og lønnsom. Spesielt i USA nyttegjorde boblen seg av svært vellykkede reklamekampanjer som befestet dens status som en must-have kult-ikon.