Thinking Like Your Editor: How to Write Great Serious Nonfiction and Get It Published
Produktbeskrivelse
Hvert år publiseres over 50 000 bøker i Amerika, og de fleste av disse er faglitteratur. Til tross for dette opplever mange forfattere vanskeligheter med å få bøkene sine publisert og knapt nok å tiltrekke seg betydelig oppmerksomhet for sine ideer. 'Thinking Like Your Editor' er boken redaktører anbefaler til kommende forfattere. Denne boken er fylt med bransjespesifikke hemmeligheter og gir innsikt i: - hvorfor hver bokproposisjon bør stille og besvare fem viktige spørsmål; - hvordan akademisk skriving kan tilpasses en generell leser uten å miste essensielle ideer eller forenkle innholdet; - hvordan man skriver en proposisjon som redaktører ikke kan overse; - hvorfor innledningskapitlet er det viktigste kapitlet; - hvorfor mantraet 'enkel struktur, komplekse ideer' er nøkkelen til å lage seriøs faglitteratur; - hvorfor kløktige fagredaktører ofte avviser strålende skriving, men finner nye argumenter uimotståelige. Uansett tema, enten det gjelder historie, business, vitenskap, filosofi, juss eller kjønnsstudier, er denne boken essensiell for enhver seriøs faglitteraturforfatter.