Boken 'Reach Everyone, Teach Everyone' utforsker hvordan universell design har blitt en integrert del av vår fysiske hverdag, takket være innsatsen fra forkjempere for rettighetene til personer med funksjonshemninger. Forfatterne, Tobin og Behling, forklarer hvordan vi nå betrakter elementer som fortauskutt ikke bare som tilrettelegging for personer med nedsatt funksjonsevne, men også som verdifulle løsninger for alle, enten vi sykler, bruker barnevogner eller krysser gaten. I tråd med dette legger de frem prinsippene for Universell Utforming av Læring (UDL), en pedagogisk rammeverk basert på nevrovitenskap som belyser hvorfor, hva og hvordan mennesker lærer. Boken tar til orde for at UDL, til tross for sitt ry som mest relevant for studenter med funksjonshemninger, i stor grad kan utvides til å omfavne generell brukervennlighet og mangfold. Eksempelvis vil instruksjonsvideoer med teksting støtte både studenter med hørselsvansker så vel som de som ønsker å studere uten å forstyrre sovende barn, eller studenter som befinner seg i støyende miljøer, som på en buss. 'Reach Everyone, Teach Everyone' er spesielt rettet mot undervisningspersonell, ansatte ved utdanningsinstitusjoner, og støttetjenester for personer med funksjonshemninger, og viser hvordan en inkluderende tilnærming kan berike utdanningen for alle.