I en tid der selskaper har tilgang til mer data enn noensinne, viser studier at mange ledere og organisasjoner ikke klarer å utnytte disse dataene til å skape reell verdi. I boken «Decision-Driven Analytics» utfordrer markedsprofessorene og atferdsforskerne Bart De Langhe og Stefano Puntoni den tradisjonelle oppfatningen om datadrevet beslutningstaking. De påpeker at mange analyser mislykkes fordi de er utkoblet fra de beslutningene som faktisk må tas. Forfatterne introduserer en innovativ tilnærming som de kaller beslutningsdrevet analyse, og de argumenterer for at nøkkelen til å ta gode beslutninger med data er å først sette dataene i bakgrunnen. Gjennom egen forskning, undervisning, og konkrete forretningscaser presenterer De Langhe og Puntoni fire søyler av beslutningsdrevet analyse. De veileder deg også rundt vanlige feilgrep som har hindret mange organisasjoner fra å bruke data til å skape innvirkning. I boken vil du lære hvordan du unngår vanlige fallgruver knyttet til datadrevet beslutningstaking.