«Whisky and Other Spirits: Technology, Production and Marketing, Third Edition» tilbyr en omfattende innsikt i hele prosessen fra råmaterialer til ferdige produkter. Boken dekker alt fra produksjon og emballasje til markedsføring av brennevin. Den fokuserer på vitenskapen og teknologien bak produksjonen, samt miljøet som påvirker produksjonen av disse varene. I dagens samfunn har miljøhensyn og bærekraft blitt stadig mer sentrale temaer. Tradisjonelle metoder for emballasje og markedsføring har også gjennomgått betydelige forandringer de siste årene, ettersom teknologiske fremskritt har endret ansiktet til emballasjen i brennevinsindustrien. Denne oppdaterte utgaven tar for seg de nyeste endringene i bransjen og drikkemarkedet, med alle kapitler revidert og nye kapitler lagt til for å styrke forskning og utvikling samt øke produksjonen av ikke bare whisky, men også andre typer brennevin som gin og rom. I tillegg belyser denne utgaven trender som lav alkoholinnhold og alkoholfri alternativer, og gir leserne verdifull kunnskap om fremtidens brennevinsproduksjon.