Hva mente de tidlige kristne om gjenekteskap etter skilsmisse? Det nye testamentet presenterer varierte syn på skilsmisse. Jesus forbyr det i Markusevangeliet og Lukasevangeliet, men synes å gjøre unntak for ofre for utroskap i Matteusevangeliet. Paulus tillater skilsmisse i 1 Korinterbrev når en ikke-troende tar initiativ til det. Likevel antyder andre pauline tekster at gjenekteskap etter skilsmisse er likestilt med utroskap. I 'Remarriage in Early Christianity' konfronterer A. Andrew Das denne diskrepansen. Han utfordrer den rådende akademiske enigheten ved å hevde at tidlige kristne ikke godkjente gjenekteskap etter skilsmisse. Digs argument elaborerer på de samtidige jødiske og grekisk-romerske kontekster, evangeliene, Paulus' brev og tidligkirkens tolkninger, og avdekker en større konsistens i tidlig kristendom enn det som ofte antas. Das legger spesiell vekt på de greske ordene som brukes i samtidige skilsmissebrev og i det nye testamentet, og gir verdifull klarhet til omstridte begreper som porneia. Boken er både sensitiv og informativ, og gir leserne en dypere forståelse av disse komplekse spørsmålene.