K-pop Innovation: The Future Of Korean Innovation That Took The World By Storm
Produktbeskrivelse
Den bemerkelsesverdige globale populariteten til K-pop er ikke tilfeldig. Dens suksess kan ikke tilskrives en enkelt talentfull artist eller noen gunstige regjeringstiltak, men er snarere resultatet av kontinuerlig innovasjon fra risikovillige entreprenører. Denne boken, som for første gang presenteres på engelsk, retter søkelyset mot de ledelsesmessige og strukturelle trekkene ved K-pop-industrien for å avdekke den imponerende suksessen til K-pop-selskaper og fenomenet Hallyu-bølgen. Den analyserer de fremste aktørene i bransjen og forklarer suksessstrategiene til K-pop fra perspektivet til innovasjonsledelsesteori. Spesiell vekt legges på SM Entertainment, en av de ledende pionerene innen den sørkoreanske underholdningsindustrien, og boken gir innsikt i selskapets suksessstrategier. Gjennom å utforske hvordan K-pop har utviklet seg over tid, trekker den interessante paralleller med halvleder- og IT-industriene, og påpeker felles karakteristikker mellom dem. Boken avsluttes med refleksjoner om K-pops fremtid og gi råd om hva som trengs for å opprettholde suksessen.