Science Of Learning Physics, The: Cognitive Strategies For Improving Instruction
Produktbeskrivelse
Denne boken om undervisning og læring av fysikk er ment for lærere på høyskolenivå, men vil også være svært nyttig for lærere på videregående skole. Inne i boken finner vi ideer som kan være små justeringer av eksisterende praksis, mens andre forslag kan kreve mer omfattende endringer i undervisningen. Diskusjonen om studentlæring er basert på forskningsbevis samlet over flere tiår fra ulike fagfelt, inkludert kognitiv psykologi, utdanningspsykologi, læringsvitenskap og forskning innen fagbasert utdanning, inkludert fysikk. Også undervisningsforslagene som presenteres er basert på forskningsresultater. Som med enhver annen vitenskapelig disiplin, er forskning innen fysikkundervisning et empirisk felt der eksperimenter gjennomføres, data analyseres og konklusjoner trekkes. Bevisene fra slik forskning brukes deretter for å forbedre undervisningen og læringen av fysikk. Selv om boka primært fokuserer på innledende fysikk som de fleste studenter tar når de er innskrevet, er de presenterte ideene relevante for et bredt spekter av undervisningssituasjoner.