Boken 'Performance Art in Practice - Pedagogical Approaches' gir en grundig innsikt i pedagogisk tilnærming til performanskunst utviklet ved finske høyere utdanningsinstitusjoner. Redigert av Aapo Korkeaoja, inneholder verket essensielle bidrag fra fremstående stemmer som Tuomas Laitinen, Annette Arlander, Tero Nauha, Eero Yli-Vakkuri, Leena Kela, Pilvi Porkola, Jussi Matilainen, og Pia Lindy. Disse essayene presenterer et mangfold av perspektiver som kaster lys over kunstformen performans, både som kulturelt fenomen og i konteksten av kreativt arbeid. Bokens bidrag undersøker sammenhenger mellom performanskunst, kulturpolitikk, kunsthistorie og aktivisme, og gir dyptgående refleksjoner samt praktiske eksempler relatert til kunstnerisk arbeid, somatikk, tilstedeværelse og metodologi for dialog. Dette mangfoldet av tilnærminger maler et levende bilde av en kunstform som ofte overskrider tradisjonelle definisjoner. 'Performance Art in Practice' fungerer som et uvurderlig verktøy for både studenter og lærere, og er en fascinerende lesning for alle som ønsker bedre innsikt i tankesett og praksiser innen performanskunst.