Boken 'Writing Online and Audio Stories' av Anna Faherty tar leserne med på en reise gjennom de unike utfordringene og valgene som oppstår i forbindelse med digital publisering. Den tilbyr en praktisk samling av verktøy som kan hjelpe studenter, kreative sjeler og innholdsprofesjonelle med å skrive følelsesmessig engasjerende sakprosa for både nettlesere og lyttere. Faherty adresserer essensielle spørsmål, fra valg av historie til hvordan man bringer fortellinger til liv i praksis. Hun forklarer hva som gir historier deres unike kraft og viser hvordan man på en vellykket måte kan kombinere teknikker fra kortprosa og filmmanus med journalistiske metoder som faktasjekk og verifisering. Boken inkluderer eksempler fra selskapsnettsteder, personlige blogger, podcaster og sosiale medier, og gir innsikt i hvordan man kan tiltrekke og engasjere lesere og lyttere, samt motivere dem til å handle. Lesere vil få en klar ramme for planlegging og utforming av fortellingsprosjekter, samt en forståelse for tekst- og manusutvikling, opphavsrett og redigering. Hver kapittel inneholder oppsummeringer av nøkkelprinsipper og praktiske skriveøvelser.