Den visjonære regissøren Yuval Sharon har blitt anerkjent som en av verdens mest innovative opera-impresarioer. Han har imidlertid aldri fulgt tradisjonelle former og påpeker at de fleste operaforestillinger "lider av den kjedelige kanten av rutine i uinspirerte og fortvilede underøvede produksjoner". Sharon ønsker å bryte med konvensjonene ved å gjennomføre operaer i "ikke-rom" som parkeringsplasser; ytterligere forsterke stemmer; og til og med fremføre klassiske verk i omvendt rekkefølge. Ved å undersøke operaens rolle i Amerika og trekke på sine erfaringer fra Berlin til Los Angeles, legger Sharon frem sin visjon for en "anti-elitistisk opera" som feirer fantasien og utfordrer status quo. Han avviser tanken om at opera er i ferd med å dø, og hevder at opera alltid har eksistert i en kontinuerlig syklus av død og gjenfødelse. Engasjerende og tilgjengelig, lover "A New Philosophy of Opera", med sitt forsvar for opera som et "fortryllet rom" og sitt revolusjonerende budskap, å bli en av de mest livlige opera-bøkene på mange år.