Boken "Dealmaking" kombinerer grundig forskning med praktisk erfaring og velprøvde strategier innenfor forhandling og auksjonsteori. Forfatteren og anerkjente business professor Guhan Subramanian gir leserne en engasjerende innføring i kunsten å forhandle, og presenterer en dypgående analyse av sin egen hybride teori. I denne boken skisserer han tre spesifikke strategier som gir nytteverdi i komplekse situasjoner når det gjelder avtaleinngåelse. Gjennom en rekke ulike case-studier, som spenner fra huskjøp til forhandlinger om rettigheter til TV-programmer og deltakelse i auksjoner av multimillion-dollar selskaper, illustrerer Subramanian hvordan disse strategiene kan anvendes i praksis. "Dealmaking" skiller seg ut ved å sammenføre forhandlings- og auksjonsstrategier på en forståelig og tilgjengelig måte, noe som gir profesjonelle den empirisk funderte veiledningen de trenger for å avslutte avtaler. Boken ble opprinnelig utgitt i innbunden format under tittelen "Negotiauctions".