Vi lever i en tid preget av bemerkelsesverdige endringer. Maskiner overgår mennesker i strategispill som Go, mens nyskapende selskaper som Apple og Google utraderer bransjegiganter som Nokia. Samtidig viser det seg at ideer fra folket ofte er mer innovative enn de som utvikles i store forskningslaboratorier. Andrew McAfee og Erik Brynjolfsson har en dyp forståelse av hvordan vi må tilpasse oss denne digitale omstillingen; de argumenterer for at vi må revurdere samspillet mellom mennesker og maskiner, produkter og plattformer, samt mellom hovedkjernen i virksomheten og folkesnakket. Den nåværende balansen er til fordel for den andre termen i hver av disse parene, noe som får vidtrekkende konsekvenser for hvordan vi driver virksomhet og livene våre. Med en skarp analyse av denne nye virkeligheten tilbyr McAfee og Brynjolfsson et verktøysett for å trives i en tid med konstant forandring. For både oppstartsbedrifter og etablerte selskaper, samt for alle som er interessert i fremtiden, er 'Machine, Platform, Crowd' en uunnværlig bok.