Vi lever i en tid preget av store endringer. Maskiner spiller strategispill som Go bedre enn noen menneske kan, og nykommere som Apple og Google utfordrer etablerte aktører som Nokia. I tillegg viser det seg at ideer fra folket ofte er mer innovative enn de som kommer fra tradisjonelle forskningslaboratorier. Andrew McAfee og Erik Brynjolfsson har dyptgående innsikt i hvordan vi må omstrukturere vårt tankesett for å tilpasse oss denne digitale revolusjonen. De argumenterer for at vi må revurdere samspillet mellom mennesker og maskiner, produkter og plattformer, samt kjernen og mengden. Dagens situasjon gir stadig større fordeler til det andre elementet i hvert par, noe som har betydelige konsekvenser for hvordan vi driver virksomheter og lever våre liv. McAfee og Brynjolfsson tilbyr en skarp analyse av denne nye virkeligheten, sammen med et verktøykasse for å trives i den. Enten du er en oppstartsbedrift, et etablert foretak, eller bare interessert i fremtiden, er 'Machine, Platform, Crowd' en uunnværlig lesning.