Med den internasjonalt anerkjente utgivelsen av Stitches, trådte David Small frem som en fremtredende skikkelse innen grafisk litteratur, ofte sammenlignet med legender som Stan Lee og Alfred Hitchcock. Femten år senere presenterer han Werewolf at Dusk, et verk som hyller aldring—både med nåde og på sin egen spesielle måte. De tre historiene i denne samlingen er, som Small beskriver det, "knyttet sammen av frykten for det som er internt". I tittelhistorien, en tilpasning av Lincoln Michels elskede novelle, fremstilles skrekken hos en mann som har nådd en høy alder, men som bærer på noe frastøtende—til og med dyrelignende—i sin natur. Også den semi-autobiografiske fortellingen "A Walk in the Old City" er hjemsøkt av skyggen av alderdom, med truende edderkopper og flytende hjernevæv—en drømmeaktig skildring som åpner opp til de dystre omgivelsene i Berlin på 1930-tallet i den siste historien, en nytolkning av Jean Ferry's "The Tiger in Vogue". Med sin flytende stil og forstyrrende bilder, bekrefter Werewolf at Dusk Davids Smalls plass som en moderne mester innen grafisk fiksjon.