Boken «Borges and the Literary Marketplace» gir en fengslende innsikt i Jorge Luis Borges' forsøk på å revolusjonere og revitalisere litteraturen i Latin-Amerika. Forfatteren Nora Benedict presenterer en uunnværlig analyse av Borges' nære forhold til det skrevne ord, og bidrar til en mer helhetlig forståelse av hans rolle som både skribent og leser. I tillegg belyser hun Borges' arbeid som redaktør, noe som gir et mer komplett bilde av hans litterære omfang. Jorge Luis Borges (1899–1986) er kjent som en av verdens mest anerkjente og nyskapende forfattere, men hans yrkeserfaring fra tidlig på 1900-tallet har fått lite kritisk oppmerksomhet. Gjennom sin karrière som bibliotekar, katalogfører, redaktør og forlegger, avdekker boken Borges' dype engasjement med de fysiske detaljene og de sosiale implikasjonene i den internasjonale bokverdenen. Benedicts forskningsbaserte arbeid gir et grunnlag for å forstå hvordan Borges bidro til å skape et litterært publikum med større verdensomfattende perspektiv.