Denne autoritative studien av Gego, hvis særegne modernistiske praksis befinner seg i skjæringspunktet mellom arkitektur, design og visuell kunst, er en grundig og innsiktsfull utforskning av livet og arbeidet til den tyskfødte venezuelanske kunstneren Gertrude Goldschmidt, kjent som Gego. Boken er den første omfattende analysen av hennes bidrag til etterkrigskunst og hennes viktige plass i de globale diskusjonene rundt modernitet. Mónica Amor gransker Gego sin intermediale praksis som en modell av kulturell kompleksitet i kanten av moderniteten. Ved å plassere Gego sitt arbeid sammen med andre lokale arkiver og i lys av hennes europeiske utdannelse og globale mottakelse, presenterer Amor en monografisk modell som utfordrer tradisjonelle tilnærminger til historien. Forfatteren undersøker det brede spekteret av Gego sitt arbeid, inkludert hennes møbelverksted, undervisning ved arkitektur- og designskoler, hennes banebrytende reticuláreas, samt hennes mindre kjente trykk. Gjennom grundig arkivforskning, formell analyse og teoretisk relevans gir boken en dypere forståelse av Gego sin kunstneriske arv.