Boken "(Not) Getting Paid to Do What You Love" av Brooke Erin Duffy utforsker et relevant tema i vår digitale tidsalder, der en ny generasjon ambisiøse kvinner streber etter å lykkes i den sosiale medieøkonomien. Mange av disse kvinnene tar i bruk plattformer som blogger, YouTube og Instagram for å realisere drømmer om karrierer basert på deres talenter og interesser. Duffy belyser i sin grundige analyse det store skillet mellom dem som klarer å bygge inntektsbringende karrierer og de som ender opp med å utføre såkalt «passion projects», som i realiteten utgjør ulønnet arbeid for store selskaper. Gjennom en rekke intervjuer og feltarbeid gir Duffy verdifulle innsikter i hverdagen og arbeidet til motebloggere, skjønnhetsvloggere og designere. Hun knytter deres erfaringer til bredere samfunnskrefter relatert til ulønnet og kjønnet arbeidskraft, noe som gir leserne et nytt perspektiv for å forstå og kritisk vurdere de større transformasjonene i den kreative økonomien. I en tid der sosiale medier gir en lovende mulighet for selvrealisering, kaster Duffy lys over de utfordringene mange møter på veien mot suksess.