I løpet av den tidlige moderne perioden i Japan blomstret elite- og populærkunst i både Edo (nåværende Tokyo) og Kyoto, takket være fred og velstand. Utstillingen av Ito Jakuchus imponerende serie med tretti ruller, kalt "Colorful Realm of Living Beings" (ca. 1757–66), i 2012, førte til en ny forståelse av kunstnere og kunstproduksjon i denne konteksten. Denne boken inneholder en samling av essays som kaster lys over Jakuchus spektakulære verk samt en rekke bidrag fra dagens kunstnere. Tematikken strekker seg over ulike aspekter av profesjonelle roller, inkludert kopiering og imitasjon, presentasjon og minnesmerker, samt kunstneres identiteter. Noen av bidragene utforsker den nye malestilen ukiyo-e i lys av det urbane samfunn som dannet bakgrunn for dens motiv og publikum. Andre analyserer variasjonen mellom amatør- og profesjonell Edo-keramikk og samspillet mellom maleri og andre medier. Samlet sett avdekker disse essayene den dynamiske og flytende karakteren av kunstneridentiteter i en betydningsfull periode i Japans historie.