«You Are What You Watch» av Walter Hickey utforsker hvordan underholdning påvirker oss på dyptgripende og overraskende måter. De fleste har opplevd hvordan en gripende film, et sterkt TV-program eller en rørende roman kan etterlate varige inntrykk. Men visste du at de mest populære underholdningsformene også kan ha en direkte fysisk effekt på oss? Hickey, som er Pulitzer-prisvinner og tidligere kulturredaktør hos det anerkjente datanettstedet FiveThirtyEight.com, avdekker i denne boken hvordan hva vi ser på, leser og lytter til har en betydelig innvirkning på samfunnet, geopolitikk, økonomien og til og med fremtiden. Gjennom en kombinasjon av forskning, grundige reportasjer og 100 datavisualiseringer, viser Hickey den sanne kraften som ligger i underholdning og kultur. Boken gir overbevisende eksempler som hvordan haibestanden har gått ned etter utgivelsen av «Jaws», og hvordan interessen for bueskyting blant kvinner og jenter økte etter «The Hunger Games». «You Are What You Watch» demonstrerer sin argumentasjon med både solid forskning og engasjerende fortellinger.