Denne boken er den første monografien om det moderne franske motemerket Zadig & Voltaire, utgitt i forbindelse med merkets 25-årsjubileum. Merket er kjent for sin avslappede rock and roll-stil og ble grunnlagt av Thierry Gillier i 1997 i Paris. Navnet og filosofien bak Zadig & Voltaire er inspirert av den filosofiske novellen 'Zadig, eller Schicksalsboken', skrevet av den franske filosofen Voltaire i 1747. Gillier ønsker å tilføre merket en optimisme og modernitet som gjennomsyrer historien. Med en moderne tilnærming til luksus, bryter merkets signaturdesign grensene mellom det maskuline og feminine, og utstråler en opprørsk ånd og en følelse av moderne stil. Denne svært etterlengtede debutmonografien presenterer historien til Zadig & Voltaire gjennom merkets mest minneverdige kolleksjoner, reklamekampanjer og ikoniske øyeblikk. Boken er rikt illustrert med stemningsfulle fotografier tatt av noen av de mest anerkjente fotografene i motebransjen, som Inez & Vinoodh og Olivier Zahm.