I boken 'ZAG' presenterer Marty Neumeier en ny og insightful tilnærming til merkevarestrategi. Neumeier, som tidligere har skrevet den anerkjente boken 'THE BRAND GAP', dykker dypere inn i temaet differensiering i en stadig mer overfylt markedsplass. Han påpeker at tradisjonell differensiering ikke lenger er tilstrekkelig; for å skape varig verdi for både aksjonærer og kunder, må selskaper i dag oppnå det han kaller 'radikal differensiering'. Gjennom en lettfattelig stil som kan leses på omtrent tre timer, vil du lære essensielle konsepter som hvorfor 'me-too' merker er dømt til å mislykkes, hvordan man avleser kundetilbakemeldinger på nye produkter og budskap, samt 17 trinn for å designe 'forskjell' inn i merkevaren din. Boken gir også innsikt i hvordan man kan omdanne merkevarens unike egenskaper til en 'trueline' som skaper synergi, hemmeligheter bak navngivning av produkter, tjenester og selskaper, samt de fire dødelige farene som merkevareporteføljer møter. I tillegg lærer du hvordan du kan 'strekke' merkevaren din uten å skade den og hvordan du kan lykkes på alle tre stadier av konkurransesyklusen.