Boken "Learning to See = Seeing to Learn: Vision, Learning & Behavior" av Dr. Patrick Quaid m.fl. avdekker sammenhengen mellom syn, læring og atferd hos barn. Hvordan kan det ha seg at man har 20/20-syn, men likevel ikke ser godt? Hvorfor sliter noen intelligente barn med å konsentrere seg mens de leser, og har vanskeligheter med å huske det de ser? Denne boken er spesielt relevant for lærere, utdanningspersonell og foreldre til barn som strever med læring, er på IEP, eller har fått diagnose som ADD eller ADHD. Les om visuell prosessering og forstå hvorfor enkelte barn og voksne opplever utfordringer med å se og forstå det som kommer naturlig for andre. Oppdag hvordan problemer med visuell prosessering kan rettes opp. Boken vil være en nyttig ressurs for de som jobber med spesialundervisning, da den inkluderer visuell prosessering på listen over indikasjoner når man vurderer elever med læringsutfordringer. Det viktige arbeidet til de som støtter spesialundervisning innen skolesystemet, er ofte knyttet til utviklingen av individuelle opplæringsplaner (IEP) for elevene.